Ads

Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

Λερώνουν το σπίτι και τσακώνονται στα πόδια μου



Πρόβλημα: Καλησπέρα! Δεν ξέρω αν είστε κτηνίατρος ή απλά φιλόζωος, όπως και να έχει πάντως θα έχετε περισσότερες γνώσεις από εμένα! Έχω ένα προβληματάκι με τα Λαμπραντόρ μου. Τα πήρα μαζί με την οικογένεια μου πριν ένα μήνα περίπου από το άσυλο της πόλης μου. Είναι ένα κορίτσι και ένα αγόρι. Όταν τα πήραμε ήταν 2 μηνών οπότε τώρα είναι 3.

Δεν μπορώ να τους μάθω να κάνουν έξω την ανάγκη τους. Δεν ξέρω τι άλλο να κάνω. Τα έδειρα μέσα και τους έδωσα λιχουδιά έξω όμως δεν το έχουν συνδέσει ότι έξω είναι καλό και μέσα κακό. 


Δεν ξύνουν την πόρτα να πάνε προς τα έξω. Γενικότερα όμως ξέρουν πώς να ξύσουν μια πόρτα για να πάνε σε άλλο δωμάτιο. Μπορεί να βγούμε μια βόλτα και με το που θα γυρίσουμε μέσα σε 10-20 λεπτά να ξανάουρήσουν. Επίσης το βράδυ τα βάζουμε στην αποθήκη του σπιτιού και δεν κρατιούνται καθόλου. Ξυπνάμε το πρωί και είναι χάλια, δεν κρατιούνται καθόλου. Είναι μικρά ή εγώ κάνω κάτι λάθος;

Επίσης τσακώνονται πολύ μεταξύ τους. Αυτό γίνεται επειδή βαριούνται; Τους έχουμε και παιχνίδια και κόκκαλα για τα δοντάκια τους. Ρωτάω γιατί συνήθως τσακώνονται στα πόδια μου και κατά λάθος δαγκώνουν κι εμένα και είναι αρκετά δυνατές οι δαγκιές τους.

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας και ελπίζω να έχετε κάποια απάντηση για μένα!

Απάντηση: Κτηνίατρος δεν είμαι. Έχω όμως κάποιες ειδικές γνώσεις σ’ ό,τι αφορά την ψυχολογία και τη συμπεριφορά των σκύλων και θα προσπαθήσω να σας βοηθήσω.

Να μου επιτρέψετε να αρχίσω από το τέλος. Είναι φυσικό τα σκυλάκια σας να παίζουν και να τσακώνονται ακόμη. Δεν πρέπει να σας ανησυχεί το γεγονός ότι είναι ζωηρά, από τη στιγμή που δεν δαγκώνει πραγματικά το ένα το άλλο.

Ο λόγος που τσακώνονται στα πόδια σας είναι ότι επιζητούν και τα δυο την εύνοιά σας. Εσείς είστε ο μεγάλος αρχηγός και η εύνοιά σας θα βοηθήσει το ένα από τα δυο να γίνει υπαρχηγός. Η συμβουλή μου είναι να συμπεριφέρεστε και στα δυο με τον ίδιο τρόπο και να μην ανέχεστε κάποιο να επιβάλλει τη θέλησή του. Αν σας δαγκώνουν καμιά φορά, φωνάζετε ένα «άου» και μένετε ακίνητη. Με τον καιρό θα καταλάβουν ότι το δάγκωμα δεν είναι καλό.

Σχετικά με το μεγάλο θέμα που λερώνουν το σπίτι, τι να σας πω; Μωρά είναι ακόμη. Δεν είναι δυνατόν ένα μωρό να αντέξει όλο το βράδυ χωρίς να κάνει τσίσα του. Τα σκυλάκια δεν αποτελούν εξαίρεση. Με τον καιρό θα μάθουν να κρατιούνται και θα προτιμούν την αυλή ή τον δρόμο για τις ανάγκες τους. Θα πρέπει δυστυχώς να περάσουν αρκετοί μήνες μέχρι που να φτάσετε σε αυτό το στάδιο. 

Μια ενδιάμεση λύση είναι να περιορίσετε τον χώρο τους για να τον καθαρίζετε και να τον ελέγχετε πιο εύκολα. Επίσης μπορείτε να απλώσετε εφημερίδες στα σημεία που λερώνουν. Στην αρχή θα υπάρχουν εφημερίδες παντού, με την πάροδο του χρόνου όμως θα σμικρύνεται η περιοχή που λερώνουν και θα γίνεται πιο εύκολο το καθάρισμα.

Το πιο σημαντικό είναι να μην τους θυμώνετε ή να τους δέρνετε για τις ακαθαρσίες τους και να συνεχίσετε να τους βγάζετε έξω τουλάχιστον τρεις φορές την ημέρα. Επίσης, όταν είστε σπίτι, τούς παρακολουθείτε στενά και, μόλις δείτε ότι πάνε να κάνουν κάτι, τους παίρνετε αμέσως έξω. Εννοείται ότι κάθε φορά που λερώνουν έξω τους ανταμείβετε και παίζετε λίγο μαζί τους πριν τους βάλετε σπίτι.

Αυτά για την ώρα. Καλή επιτυχία!

2 σχόλια:

  1. Είναι φυσικό σε αυτή την ηλικία, καλό είναι να βάλετε πάνες και όπου δεν θέλετε να λερώνουν να βάζετε στο πάτωμα λίγο ξύδι, η έντονη μυρωδιά δεν θα το αφήσει να λερώσει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να συμπληρώσω: Τοποθετήστε μια καθαρή πάνα (μπορείτε να την "ταμπονάρετε" με λίγα ούρα) σε κοντά κάποια έξοδο του σπιτιού: Μπαλκονόπορτα αν έχετε μπαλκόνι ή εξώπορτα. Αν παρατηρήσετε, κάνουν την ανάγκη τους " προγραμματισμένα" . Παρατηρήστε το ωράριό τους, και λίγο πριν την προκαθορισμένη ώρα, φωνάξτε τα να πάνε στην πάνα (ή να βγουν έξω) σε πολύ απλά ελληνικά.

    Αν τσακώνονται δίπλα σας, απλά αλλάξτε θέση χωρίς να τους μιλήσετε. Τα δυνατά δαγκώματα είναι λογικά γιατί δεν έχουν ακόμα αίσθηση της δύναμής τους και των ορίων.
    Το ξύλο σε γενικές γραμμές δεν βοηθάει ποτέ και μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένα μηνύματα και χρόνιες φοβίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή