Ads

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Ο σκύλος μου προτιμά τα δωμάτια της αδελφής και της μαμάς μου




Πρόβλημα: Είμαι η Ιωάννα και ο σκύλος μου έχει ένα μικρό προβληματάκι. Όταν πρωτοπήρα τον σκύλο μου τα Χριστούγεννα του ‘11, επειδή είχα πολλά μαθήματα, η μητέρα μου δεν ήθελε να έρχεται ο σκύλος στο δωμάτιό μου γιατί γάβγιζε πολύ. Το καλοκαίρι κατάλαβα ότι έχει μάθει να μην μπαίνει στο δωμάτιο μου. 


Και τώρα πηγαίνει μόνο στα δωμάτια της αδελφής μου και της μητέρας μου. Πώς μπορώ να τον κάνω να μάθει να μένει  στο δωμάτιό μου και όχι να μένει απέξω και να μπαίνει μόνο με λιχουδιές και μετά να φεύγει; Δεν θέλει ούτε να παίξει μαζί μου, αν είμαι στο δωμάτιό μου. Τι να κάνω; Παρακαλώ βοηθήστε με.

Απάντηση: Λυπούμαι που θα σε στενοχωρήσω, αλλά ο σκύλος σου είναι περισσότερο σκύλος της αδελφής και της μαμάς σου παρά δικός σου. Επομένως, το πρόβλημα θα λυθεί όταν ο σκύλος γίνει πραγματικά δικός σου. Αυτό είναι το πρώτο και κύριο. Το δεύτερο είναι να τον κάνεις να αισθανθεί άνετα και ευχάριστα στο δωμάτιό σου και να θέλει να μπαίνει και να μένει εκεί μαζί σου.

Από αύριο λοιπόν αναλαμβάνεις δράση. Ανακοινώνεις την απόφασή σου στη μαμά και την αδελφή. Εσύ θα τον ταΐζεις, θα τον καθαρίζεις και θα τον παίρνεις βόλτα. Βρες ένα παιγνίδι που του αρέσει και παίζε μαζί του. Κάτι εύκολο που αρέσει στα σκυλιά είναι η μπάλα. Του τη ρίχνεις και σου τη φέρνει. Στην αρχή μπορεί να τρέξει να την πιάσει και να μην σου τη φέρει. Σιγά-σιγά όμως θα μάθει. 

Φρόντισε να έχεις μαζί σου κάποιες λιχουδιές, οτιδήποτε του αρέσει. Θα του τις δίνεις μια-μια, όχι για να τον δελεάσεις όπως κάνεις τώρα, αλλά για να τον επιβραβεύσεις, όταν κάνει κάτι για σένα. Για παράδειγμα, του φωνάζεις «έλα» και, μόλις έρθει, λιχουδιά και χάδια. Περπατάς στον δρόμο και σε ακολουθεί, του λες μπράβο και του δίνεις μια λιχουδιά. Κάπως έτσι.

Αμέσως μετά εντάσσεις και το δωμάτιό σου στο πρόγραμμα. Είναι σημαντικό να έχει ευχάριστες εμπειρίες εκεί μαζί σου. Μόνη σου θα βρεις τη λύση. Εγώ παραδείγματα μόνο μπορώ να δώσω. Παράδειγμα πρώτο: εκεί που αρχίζετε κάποιο παιγνίδι, το συνεχίζετε στο δωμάτιό σου. Άλλο παράδειγμα: Ενώ είσαι στο δωμάτιο, του φωνάζεις να έρθει κοντά σου και, μόλις σε πλησιάσει, του δίνεις μια λιχουδιά. Στη συνέχεια μπορεί να φύγει. Δεν πειράζει. Σημασία έχει το γεγονός ότι είχε μια ευχάριστη εμπειρία στο δωμάτιό σου. 

Γενικά το σκυλάκι θα συνδεθεί περισσότερο μαζί σου και θα σε ακολουθά και στο δωμάτιό σου και παντού, φτάνει να σπαταλήσεις χρόνο μαζί του, να το φροντίσεις και να του δείξεις αγάπη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου