Ads

Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2012

Μετά τη βόλτα στο πάρκο αγριεύει




Πρόβλημα: Γεια σας, με λένε Ιωάννα και έχω ένα πρόβλημα με τον σκύλο μου. Μερικές μέρες πριν πήγαινα τον σκύλο μου σε ένα πάρκο και ελεύθερος έτρεχε και έπαιζε με τα άλλα σκυλιά, αλλά το κακό γινόταν όταν επιστρέφαμε σπίτι. Πήγαινε σε μια γωνιά κοντά στο κρεβάτι μου και, όταν προσπαθούσα να τον πάρω να πάω να του πλύνω τα ποδιά του, γινόταν πολύ επιθετικός μαζί μου και με τα αλλά μέλη της οικογενείας μου. Τι πρέπει να κάνω;


Απάντηση: Η εντύπωσή μου είναι ότι ο σκύλος σας παρεξήγησε την απόλυτη ελευθερία που είχε στο πάρκο και δυσκολεύτηκε να ξαναμπεί στα πλαίσια και τους κανόνες της οικογενειακής ζωής. Επομένως θα πρέπει με διάφορους τρόπους να τον επαναφέρετε στην τάξη. Θα σας δώσω ορισμένα παραδείγματα του τι εννοώ. 

Πρώτο παράδειγμα: πριν μπείτε στο σπίτι κάνετε μια μικρή βόλτα με λουρί. Εσείς θα οδηγείτε την πορεία και θα κάνετε συχνές αλλαγές κατεύθυνσης ώστε να σας αποδεχτεί ως αρχηγό της οικογένειας.

Δεύτερο παράδειγμα: Στο σπίτι τον παίρνετε με το λουρί και τον καθαρίζετε πριν να τον αφήσετε ελεύθερο. Να έχετε έτοιμες κάποιες λιχουδιές ώστε, όσο καιρό είναι συνεργάσιμος, να του δίνετε να τρώει.

Τρίτο παράδειγμα: Στο πάρκο δεν πρόκειται να είναι εντελώς μόνος, ωσάν εσείς να μην υπάρχετε. Κάθε τόσο του φωνάζετε να έρθει κοντά σας, του δίνετε ένα χάδι και μια λιχουδιά. Με το να διακόψει το παιγνίδι και να έρθει κοντά σας δείχνει ότι αναγνωρίζει την παρουσία σας και την ανωτερότητά σας.

Τέταρτο παράδειγμα: Στο πάρκο μέσα δεν τον αφήνετε ελεύθερο αμέσως, αλλά περνά ορισμένα λεπτά πρώτα κάτω από τη δική σας καθοδήγηση. Το ίδιο γίνεται και πριν φύγετε. Τον έχετε δεμένο και κάνετε μερικά βήματα μαζί, όταν έχουν φύγει οι άλλοι.

Με αυτές και άλλες παρόμοιες ασκήσεις θα εμπεδώσετε τη θέση σας ως αρχηγού της οικογένειας και θα του θυμίσετε έναν από τους κανόνες καλής συμπεριφοράς που λέει ότι πρέπει πάντα να σας υπακούει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου